Brošura “Franšiza – 20 najtraženijih odgovora”
AAko razmišljate o vlastitom poslovnom pothvatu, ali se užasavate priča o promašenim novopokrenutim pothvatima, onda je franšiza pravi odgovor za Vas.
Franšiza je poslovna strategija poduzeća različitih veličina: velikih koji na taj način postaju još veći (kao što je na primjer McDonalds), ali i malih koji na taj način postaju veliki. To je poslovna strategija koja svim sudionicima (i davatelju i primatelju franšize) donosi dobre poslovne rezultate. Prema britanskim podacima, korisnici franšize u 96% slučajeva uspješno posluju i nakon pet godina djelovanja, što u usporedbi sa stopom “preživjelih” samostalno pokrenutih poslovnih pothvata od oko 60% nakon tri godine poslovanja donosi zavidnu razliku. Ta razina uspješnosti franšiznog poslovanja rezultat je postojanja dobrog proizvoda/usluge, dobrog i uhodanog modela poslovanja, uključivo organizaciju poslovnih operacija i marketinški pristup, te predanog rada korisnika franšize. Time se misli i na dobru pripremu potencijalnog korisnika franšize, a to je prije svega upoznavanje s franšiznim modelom poslovanja. Iako izgleda da korisnik franšize dobije “sve na tacni”, ipak pored kapitala, potrebno je imati i poduzetničke vještine i znanja za vođenje poslovnog pothvata. U pripremi za odluku o franšiznom poslovanju uvijek je najbolje čuti nešto od onih koji to već rade, ali imati i neovisni izvor
informacija o franšiznoj djelatnosti. U Hrvatskoj djeluje Centar za franšizu u okviru Centra za poduzetništvo (www.fransiza.hr) koji od 2003. godine pruža usluge edukacije i savjetovanja o franšizama za davatelje i korisnike franšize, savjete i povezivanje davatelja i korisnika franšize, korištenjem iskustva Centra za franšize pri University of Texas u SAD. Odgovorima na 20 najčešćih pitanja u vezi franšize Centar za franšizu pri Centru za poduzetništvo u Osijeku želi Vam otvoriti put stvaranja dobrog franšiznog poslovnog odnosa, koji se temelji na međusobnom povjerenju i uvažavanju ulaganja i na strani davatelja i na strani korisnika franšize.
Prof.dr.sc. Slavica Singer,
voditeljica poslijediplomskog studija
PODUZETNIŠTVO
Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku