Brooklyn Bagel Co. franšiza donosi prave njujorške bagele u Hrvatsku
“Jedino što mi je nedostajalo iz Sjedinjenih Američkih Država bili su bageli”, kaže J. Kent Pepper, osnivač Brooklyn Bagel Co. J. Kent Pepper doselio se iz New Yorka u Hrvatsku prije pet godina i odlučio sa sobom ponijeti malo svog rodnog grada. U Splitu je otvorio Brooklyn Bagel Co. — jedinu pekaru u Hrvatskoj koja proizvodi autentične ‘bagele’ na njujorški način.
“Probao sam svaki ‘bagel’ koji sam vidio u Hrvatskoj,” objašnjava J. Kent Pepper, koristeći navodnike kada kaže riječ bagel, “i svaki od njih je upravo bio kruh s rupom u sredini. Pravi ‘bagel’ kuha se u vodi prije pečenja. Trebalo bi biti gusto i lako za žvakanje.” Kent Pepper otvorio je svoju prvu lolaciju Brooklyn Bagel Co. u Splitu prije tri godine, a od tada je otvorio još dvije. Sada traži primatelje franšize za otvaranje dućana Brooklyn Bagel Co. diljem Hrvatske. “Proveli smo puno vremena u našoj pekarnici usavršavajući metodu za polupečenje peciva, tako da se proces pečenja može završiti u trgovini”, kaže Kent Pepper. “Na taj način svaki kupac, bez obzira gdje živi, može uživati u svježem, toplom pecivu.”
Kako bi zadovoljio tu očekivanu potražnju, Brooklyn Bagel Co. ulaže u proširenje svojih proizvodnih mogućnosti. Veći prostor i nova oprema omogućit će im povećanje proizvodnje po satu za otprilike 500%. “Trebalo je malo edukacije da se stanovnike Hrvatske nauči što je ‘bagel’ – jedna od prvih hrvatskih fraza koje sam naučio bila je ‘Nije krafna’ – ali kad jednom probaju, imamo kupca koji se stalno vraća”, kaže. Kent Pepper kaže da je tajna uspješnog sendviča dodavanje sastojka koji svaku vrstu čini pomalo posebnom. Sendvič sa šunkom i sirom ima kiseli krastavac. Za talijanski koristi tapenadu od maslina, a sendvič od puretine ima pečenu crvenu papriku. “Mislim da je to ono što nas stvarno razlikuje od drugih trgovina sa sendvičima u kojima sami možete birati sastav sendviča. Bez obzira na izbor, ljudi će odlučiti napraviti isti, dosadni sendvič kakav uvijek jedu,” objašnjava J. Kent Pepper. U Brooklyn Bagel Co najprodavaniji je sendvič od slanine, jaja i sira. “To bi mi mogla biti najdraža hrana na svijetu”, kaže J. Kent Pepper. “To je savršen obrok za nekoga tko je u žurbi i želi ukusan i zasitan doručak.”
Franšizni model Brooklyn Bagel Co. ima dva modela rasporeda lokacije, jednu sa sjedećim mjestima za kupce i drugu sa samo pultom za van, što omogućuje franšiznoj lokaciji da radi u prostoru od samo 30 četvornih metara. Investicija u otvaranje franšize procjenjuje se na 64.000 eura, a lokaciju mogu voditi samo tri djelatnika. “Ono što ga čini posebno lakim,” J. Kent Pepper objašnjava, “jest da osoblje ne treba proći nikakvu posebnu obuku. Ne trebaju vam djelatnici s bogatim kulinarskim iskustvom.” Mali zahtjevi za osobljem i korištenje uobičajeno dostupne opreme znači da troškovi pokretanja mogu biti do 20% u odnosu na konkurentske franšize brze hrane. “Od prvog dana bio sam svjestan da sve što Brooklyn Bagel Co. radi bude lako ponoviti”, kaže J. Kent Pepper. “Veselim se što će ljudi moći uživati u omiljenom njujorškom doručku u Zagrebu, Rijeci, Zadru, Dubrovniku, Osijeku i svugdje drugdje u Hrvatskoj.”